Salestraining

Salestraining voor niet salesmensen

Deze training heeft als doel om alle medewerkers te inspireren hun steentje bij te dragen in sales. Leren “verkopen” op een manier die bij de persoon en functie past.

Commerciële vaardigheden en gastheerschap.

Incompany salesgerichte training voor mensen die geen salesfunctie hebben, maar waarbij het wenselijk is dat ze saleskansen leren signaleren. Medewerkers die niet van trucjes houden en vanuit eigen kracht en talent de beste resultaten willen behalen.

In deze training commerciële vaardigheden en gastheerschap onderkennen wij dat niet iedereen verkoper is, maar ieder op z’n eigen manier sales kan bedrijven voor de organisatie.

Medewerkers die geen salesfunctie hebben, hebben vaak weerstand om te “ verkopen “. Onderschat wordt, het mentale deel van de verkoop en zelfinzicht. Niemand is hetzelfde en Iedereen heeft kwaliteiten en zwakke punten, die veelal aan elkaar gekoppeld zijn. Daar gaan we op sturen.

De training commerciële vaardigheden en gastheerschap levert de organisatie het volgende op:

Deze training leidt tot gedragsverandering vanuit een intrinsieke motivatie om het beste uit medewerkers te halen. Veranderen gaat immers niet op bevel. De deelnemers krijgen meer zelfinzicht en zelfvertrouwen en zijn beter in staat tot zelfreflectie. Dat leidt uiteindelijk tot een betere (sales) performance.

  • De medewerker is zich bewust van zijn/haar meerwaarde en weet op welke manieren hij/zij een gesprek kan sturen
  • De medewerker is zich bewust van zijn eigen uitstraling en non-verbaal gedrag
  • De medewerker is in staat om commerciële kansen te herkennen en hoe ernaar te handelen
  • De medewerker leert verbinding te maken met de klant en te achterhalen wat de vraag achter de vraag is door het stellen van de juiste vragen
  • De klant krijgt waar hij/zij voor kwam en in vele gevallen meer dan dat
  • De klant ervaart het “welkomgevoel” Het begint met bewustwording van de kracht van aandacht voor de klanten. Plezier hebben in wat je doet, is hierbij van essentieel belang

Tijdsduur/indeling training

  • Vaststellen doelstelling, doelgroep en aantal deelnemers
  • Observatie of mystery guest
  • Ontwikkelen van het programma
  • Uitvoering
  • Evaluatie

Trainers

  • Zabeth van Veen, al 12 jaar imagocoach en trainer op het gebied van performance
  • Jan van Veen, trainer, coach en salesmanager. Hij stuurde honderden adviseurs aan en is gespecialiseerd in salestraining en begeleiding on-the-job.

Meer weten over deze training? Neem contact met ons op. We werken dit proven concept graag uit, in een programma op maat.

PastedGraphic-1
“Het is veel belangrijker om geïnteresseerd, dan interessant te zijn..”
PAGINA TERUG