Mediatraining

Tweedaagse mediatraining Authentiek in de media

Professioneel, plezierig en authentiek overkomen in de media? Sprekende poppen doen het niet goed in de media, vlotte en heldere sprekers wel! Maar hoe wordt u dat? In deze mediatraining helpen we u met de juiste voorbereiding zodat u relaxter een interview ingaat en u meer controle heeft over uw antwoorden.
Wie ben ik in de media en wat is mijn daadwerkelijke publiek? Met die fascinerende vragen als vertrekpunt gaan wij graag met u aan de slag. Want zeg zelf: met wie praat u echt? Niet alleen met die vriendelijk knikkende journalist aan de andere kant van de tafel. Wie vertegenwoordigt hij en wie kijken er onzichtbaar over zijn schouder mee? In een mediatraining leert u via een rollenspel omgaan met de microfoon, de camera en de journalist in verschillende situaties. Wij beantwoorden ook vragen als: hoe komt u over? Wat trekt u aan en wat vooral niet? Wat straalt u uit, hoe is uw non-verbale gedrag en wat past echt bij u? Welke foto gebruiken we en hoe komt u geloofwaardig over?

Voor wie?

Communicatieadviseurs, woordvoerder(s), politici en directie
Groepsgrootte: maximaal 4 personen.

Door wie?

De trainers zijn drie door de wol geverfde specialisten: een journalist, een mediatrainer en een imagodeskundige

De volgende kwesties komen aan bod:

  • Hoe voorkomt u dat uw citaten met u aan de haal gaan
  • Hoe vindt u de balans tussen lef en angst als het gaat om interviews/meningen geven?
  • Hoe kunt u zich beschermen tegen valkuilen en strikvragen?
  • Hoe kunt u profiteren van uw verbale en non-verbale kwaliteiten?
  • Hoe zorgt u ervoor dat een optreden in de media u daadwerkelijk iets geeft?
  • Hoe repareert u het beste een uitglijder in de media?
  • Hoe gaat u om met de camera en de interviewer?
  • Hoe kunt u het interview sturen?
  • Hoe gaat u om met intimiderende media?

Tijdens de training wordt u geïnterviewd over reële actuele casuïstiek. De interviews worden opgenomen en geëvalueerd. Zo ervaart u wat u te wachten staat bij een echt interview en ziet u hoe u overkomt op de kijker.

Wat levert het op?

Met de training Echt in de media laten we u zien en horen hoe u kunt bouwen aan een sterk personal brand. Hoe u authentiek en rustig overkomt tijdens presentaties en interviews en hoe u uw autoriteit versterkt met een goede online profilering.
Bij een acuut reputatieprobleem kunnen wij op korte termijn maatwerk leveren en de actuele casuïstiek gericht oefenen.

Mediatraining1
Mediatraining2
“Het onderbewuste van tv-kijkers wordt gestuurd door uiterlijkheden. Een inhoudelijk goed interview kan worden tenietgedaan als de performance afleidt of ongeloofwaardig oogt, en andersom. Daarom is het performance onderdeel ook een belangrijk aspect in de totale mediatraining.”
PAGINA TERUG