Mediatraining op thematiek

 ” Authentiek in de media”

 

In de fast-paced wereld van de media is het van cruciaal belang om professioneel, plezierig en authentiek over te komen. Sprekende poppen kunnen hun boodschap verliezen in de ruis van de media, terwijl vlotte en heldere sprekers juist opvallen. Maar hoe wordt u zo’n zelfverzekerde en effectieve communicator? Dat is waar onze mediatraining om de hoek komt kijken.

 

Verschillende situaties vragen om verschillende mediatrainingen:

1: Bij acute problemen bieden we maatwerk, reageren snel bij reputatieproblemen en helpen u met overtuigende boodschappen en visuele impact. Neem z.s.m. contact op zodat we kunnen ingrijpen voordat het te laat is. Wij begrijpen dat reputatieproblemen acuut kunnen ontstaan en dat snel handelen essentieel is. Daarom bieden wij maatwerkoplossingen die specifiek zijn afgestemd op uw behoeften. In geval van een actueel reputatieprobleem voorzien wij u van gerichte training en oefeningen.

 

2: Goed voorbereid zijn. Heeft u een bepaalde functie en bestaat de mogelijkheid dat u vroeg of laat geïnterviewd wordt. Dan maken we de training zo, dat u goed getraind  bent als het zover is.  De juiste voorbereiding staat centraal, waardoor u met meer vertrouwen en controle een interview ingaat. Onze training stelt u in staat om uw boodschap met impact over te brengen, terwijl u de regie behoudt over uw antwoorden.

In een mediatraining leert u via een rollenspel omgaan met druk, de microfoon, de camera en de journalist in verschillende situaties. Wij beantwoorden ook vragen als: hoe komt u over? Wat trekt u aan en wat vooral niet? Wat straalt u uit, hoe is uw non-verbale gedrag en wat past echt bij u? Komt u geloofwaardig over. TV kijkers zijn overwegend slechte luisteraars, daarom is aandacht voor visuele overtuiging essentieel om je boodschap goed over te brengen.

 

Wat ons onderscheidt, is dat onze mediatraining altijd maatwerk is. We verdiepen ons in de materie, de probleemstelling, uw organisatie en de deelnemers. Op basis van deze inzichten ontwikkelen we een gepersonaliseerd programma dat perfect aansluit op uw behoeften. Bij ons is geen enkele training hetzelfde, omdat uw unieke situatie en doelen centraal staan.

 

De trainers zijn drie door de wol geverfde specialisten:

Het gespecialiseerde team bestaat uit; een journalist, mediatrainer en een imagodeskundige.

 

De volgende kwesties komen aan bod:

  • Hoe voorkomt u dat uw citaten met u aan de haal gaan
  • Hoe vindt u de balans tussen lef en angst als het gaat om interviews/meningen geven?
  • Hoe kunt u zich beschermen tegen valkuilen en strikvragen?
  • Hoe kunt u profiteren van uw verbale en non-verbale kwaliteiten?
  • Hoe repareert u het beste een uitglijder in de media?
  • Hoe gaat u om met de camera en de interviewer?
  • Hoe kunt u het interview sturen?
  • Hoe gaat u om met intimiderende media?

 

Tijdens de training wordt u geïnterviewd over reële actuele casuïstiek. De interviews worden opgenomen en geëvalueerd. Zo ervaart u wat u te wachten staat bij een echt interview en ziet u hoe u overkomt op de kijker.

 

Waarom incompany?

De training is maatwerk . De exacte tijdsbesteding en bijbehorende investering hangt af van de doelstelling en ervaring van de doelgroep of persoon.

 

Bij calamiteiten is ImagoMatch in staat om adequaat een crisisteam samen te stellen en advies en praktische hulp te verlenen. ( bel het directe nummer 0653927026 )

“Het onderbewuste van tv-kijkers wordt gestuurd door uiterlijkheden. Een inhoudelijk goed interview kan worden tenietgedaan als de performance afleidt of ongeloofwaardig oogt, en andersom. Daarom is het performance onderdeel ook een belangrijk aspect in de totale mediatraining.”
Interesse in deze dienst? Neem contact op via onderstaand formulier of bel even met +31(0)334952850